Managementul timpului

Ce e important e arareori urgent şi ce e urgent e arareori important”, spunea Eisenhower, general de 5 stele în timpul celui de-al doilea război mondial și al 34-lea președinte al SUA. 

Folosind Metoda lui Eisenhower, sarcinile sunt evaluate utilizând criteriile important / neimportant și urgent / nu e urgent, pentru ca mai apoi să fie plasate în 4 cadrane diferite ce poartă denumirea de matricea Eisenhower (sau “Eisenhower Box”).

Sarcinile sunt gestionate după cum urmează:

  1. Urgente si importante – sarcini care ar trebui să fie finalizate imediat. De exemplu: o urgență medicală, un incendiu acasă, probleme ce nu pot fi amânate (analize medicale urgente sau o anumită achiziție ce poate fi făcută doar în acea zi, oferta fiind limitată), deadline-uri pentru proiectele în care ești implicat.
  2. Importante, dar nu urgente – activitățile pentru păstrarea sănătații (sportul, mâncatul sănătos, programul de somn, dezvoltarea personală). Nu sunt urgențe însă atunci când le ignorăm în mod repetat sănătatea se va deteriora, determinând apariția urgențelor medicale. De aceea trebuiesc introduse în programul săptămânal și nu să fie lăsate la voia întâmplării pentru timpul liber. 
  3. Urgente, dar NU importante – De exemplu anumite telefoane primite sau abordări ale unor terți care intervin în activitatea noastră și care nu sunt importante pentru obiectivul  nostru principal, dar au caracter de urgență prin faptul că ne întrerup, iar dacă decidem să le rezolvăm noi înșine ne consumă timp. Acestea ar trebui delegate altor membri ai echipei. 
  4. Nici urgente, nici importante – activități care pot fi lăsate pentru timpul liber sau chiar pot fi eliminate deoarece consumă timp, dar nu răspund obiectivului principal. De exemplu: anumite jocuri care te distrează pe moment, verificarea conturilor de social media care prezintă poze cu pisici (în cazul în care nu ești veterinar), urmărirea unei emisiuni de entertainment etc.